• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
کاهش محسوس دمای هوا در استان؛

پیش‌بینی برف و هشدار یخبندان در کرمان

رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از امروز تا فردا در نواحی جنوب غربی و برخی مناطق مرکزی استان بارش باران همراه با وزش باد و در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

حمیده حبیبی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در سراسر استان دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا خواهد کرد و احتمال وقوع یخبندان نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران در سطح استان کرمان شدید نیست و باعث انسداد مسیرهای ارتباطی نمی‌شود ادامه داد: دمای هوای شهر کرمان هم به صفر تا یک درجه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته خواهد رسید.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان اظهارداشت: نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در معرض هوا و حفاظت از گل و گیاه در فضا باز و بسته به دلیل کاهش محسوس دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: گلخانه‌داران، کشاورزان و سالن‌داران پرورش دام و طیور با تنظیم دما و تهویه مناسب مراقب سرمازدگی محصولات و دام و طیور خود باشند.
به گزارش ایرنا، حبیبی اظهارداشت: حداقل دما امروز در شهر کرمان به پنج درجه سانتیگراد و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5531
اخبار مرتبط
نظرات شما